Saturday

FÆRDIGUDDANNET

Den 25 juni får jeg mit diplom, og dermed en titel der hedder 'beklædningsdesigner'.
Nu kan jeg lige pludselig rigtig rigtig mange ting, og vil sindsygt gerne ud og bruge dem.
Men det er lidt af et gedemarked. For det første er det en korrupt branche, og der er så meget sucking up. Alle vil arbejde gratis for at få deres små fødder indenfor, og det tager firmaerne glædeligt imod, - slaver -yes. Og det ødelægger det for os uddannede med en masse kompetencer, som gerne vil have en lønnet stilling.
For som det ser ud lige nu, aner jeg ikke hvordan jeg skal betale husleje i næste måned og hvornår jeg kommer til at kunne. Så det er simpelthen umuligt at skulle arbejde gratis eller være i "praktik".
Så i juli måned skal jeg sprøjte den danske textil branche til, med uopfordrede ansøgninger.
Wish me luck.

No comments: